Com fer marca amb contiguts d’altres

La tecnologia ha canviat per sempre el panorama professional a les empreses. Avui hi ha feines que fa 10 anys no existien, i es diu que els estudiants d’avui treballaran en llocs que encara no s’han inventat. Així que ens hem hagut d’acostumar a sentir professions en anglès que amb prou feines sabem a què es dediquen. En l’àmbit de la comunicació, per exemple, hi ha Social Media Managers, Community Managers o Content Managers, dit d’una altra manera, planificadors, gestors i creadors de contingut a les xarxes socials. També hi ha el Content Curator, que és sobre el que em vull centrar a aquest post.

Fa anys, un curator era un professional vinculat al món de l’art. Bé, la figura encara existeix, és aquella persona que es dedica a muntar exposicions i decideix les peces que la formaran: un quadre del museu A, una escultura del col·leccionista B…O sigui, una persona que coneix molt bé el seu sector i que té un criteri per fer una selecció del millor. Doncs això mateix és el que fa el Content Curator: selecciona continguts d’aquí i d’allà i els reuneix en un únic lloc. En realitat, tots ho fem d’una manera o una altra, quan compartim articles a Facebook o Twitter, però del que es tracta és de fer-ho d’una manera programada i amb un criteri i un objectiu específics.

Pros i contres de curar continguts d’altres

Quins beneficis aporta curar contingut?

  • Ens obliga a estar permanentment en contacte amb el més novedós del nostre sector.
  • Ens posiciona com a experts.
  • A més quantitat de contingut, més presència i més possibilitats d’ampliar l’abast de la nostra marca
  • Afavoreix la immediatesa, ja que compartir és molt més ràpid i fàcil que crear contingut propi
  • Si, a sobre, hi afegim una opinió amb valor, combinem contingut propi i aliè de manera senzilla.

És clar que també podem trobar-hi algun inconvenient:

  • Compartir contingut de la competència pot ser un risc… o no. No cal tenir por de la competència, perquè en un moment donat el seu públic també està veient la nostra marca. La competència és mútua.
  • La curació de continguts dilueix una mica la nostra pròpia marca, per això cal combinar els continguts aliens amb els propis.

On curar continguts

Facebook i Twitter són espais habituals on es comparteixen continguts aliens, però també hi ha altres maneres de fer-ho.

Hi ha eines que permeten reunir en un únic punt aquests continguts trobats a diferents llocs i mostrar-los en un format estil diari o revista. Els més coneguts són Paper.li, Scoop.it i Flipboard. Totes elles ens permeten convertir-nos en editors del nostre propi mitjà de comunicació amb molt poc esforç i compartir el resultat a les diferents xarxes socials.

Però també es pot fer de manera manual. Per exemple, creant un blog que funcioni com a mitjà de comunicació o fent una newsletter que informi els receptors de les notícies més destacades d’un sector determinat.

En el cas del blog, serà tan senzill com buscar una plantilla que ens permeti compartir continguts escrits, fotografies i vídeos i donar-hi una estètica que faciliti als lectors distingir entre els continguts propis i aliens.

En el cas de les newsletters les possibilitats es redueixen, perquè forçosament han d’incloure menys informació, per això cal triar molt bé els continguts. I ja posats, perquè no compartir també curiositats o recomanacions? Nosaltres, per exemple, acostumem a recomanar serveis o productes dels nostres proveïdors i clients, encara que no tinguin res a veure amb el nostre sector. Per cert, t’interessa rebre la nostra newsletter?

By |2017-01-16T11:36:09+00:00setembre 16th, 2016|Notícies, Periodisme de marca, Sense categoria|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment