El que vaig aprendre a la tele local (2). I sí, et pot servir, petit empresari

La televisió local va ser una gran font d’aprenentatge per mí, un aprenentatge sobre continguts i sobre allò que interessa l’audiència. No fèiem programes del cor, però parlàvem de persones. No fèiem notícies d’interès general, però informàvem d’allò que passava al costat de casa.

I aquell aprenentatge m’ha servit per aconsellar els meus clients sobre quins continguts poden servir pels seus negocis. Continguts que podran atraure persones interessades, que ajudaran a generar una audiència. Només llavors, quan hi ha una audiència prou consolidada, és quan comencen a arribar els resultats comercials. Ja ho vaig dir a l’anterior post: no és una feina fàcil, ni ràpida, però acaba per donar fruits. Fruits comercials, que és el que qualsevol empresari busca. Però també una imatge de marca consolidada, que és molt més important perquè és el que perdura en el temps.

Si vas llegir l’anterior post, segurament et van sorprendre algunes de les notícies que fèiem a la televisió, i que despertaven l’interès de l’audiència. Doncs tinc una bona notícia: tu també pots tenir el teu propi canal i despertar l’interès de l’audiència.

Canals on compartir continguts

El primer dels canals, imprescindible perquè el pots plantejar com vulguis, és la plana web. Una plana on pots incloure-hi informació bàsica sobre el negoci, i on seria ideal aportar-hi continguts relacionats amb el teu sector. Per exemple, a un blog. Però atenció! No ho facis si no tens cap intenció de mantenir-lo. Es pitjor tenir-lo desactualitzat que no tenir-lo.

Xarxes socials. Avui tothom creu que necessita de les xarxes socials, però no tothom les utilitza de la manera adequada. És l’altaveu perfecte per donar a conèixer els continguts del teu blog, i també altres. Ho parlarem en pròxims posts.

En vols exemples?

Per més que t’ho expliqui, potser no t’acabes d’entendre a què em refereixo quan parlo de continguts. Espero que t’hagi quedat clar que no es tracta de posar l’oferta del dia, cada dia, sinó que cal anar més enllà. Això no és la secció d’anuncis del teu canal, on l’audiència fa zapping. És el teu informatiu. I has de trobar la manera d’omplir-lo.

  • Notícies d’actualitat:

    arriba nou gènere, nova marca, nova temporada, la campanya de la renda

  • Notícies d’interès:

    com utilitzar els teus productes, receptes de cuina o estilismes de moda

  • Accions comercials:

    accions que organitzis com ara festes, presentacions, jornades especials…

Només es tracta d’esmolar l’eina de pensar com si fossis un client, un fan, una persona qualsevol a la que voldries arribar. I ser constant.

By |2017-02-22T10:20:45+00:00febrer 21st, 2017|Periodisme de marca, Sense categoria|0 Comments

About the Author: