Campanya “Busco…” Asociación Española Centros de Jardinería2019-10-02T13:04:59+00:00

Project Description

Campanya guanyadora del primer premi, categoria Shopping, dels premis Open Creatiu 2019 de l’Associació Empresarial de Publicitat

Campanya per l’Asociación Española de Centros de Jardinería (AECJ)

La campanya es vertebra en tres eixos en resposta als seus tres objectius principals:
– Incorporar l’ús de plantes en els llocs de treball.
– Potenciar la venda de plantes d’interior com a ús domèstic habitual i com a objecte de regal.
– Posicionar els Centres de Jardineria com a referents per a la venda de plantes.

Els dos primers eixos es conceptualitzen individualment (planta d’interior + lloc de treball i planta d’interior + llar). El tercer, no obstant això, s’inclou en els dos anteriors amb la funció d’avalar i reforçar el missatge. És per això que s’aplica gràficament d’una manera institucional. A les plantes se li associen atributs tan suggeridors com vida, bellesa, creixement, benestar, salut. Aquests fan d’elles les protagonistes indiscutibles de la campanya La idea inicial part del que podem fer nosaltres per les plantes, treballant sobre el concepte ‘DÓNA-LI’ (dóna-li vida, dóna-li sentit, dóna-li un motiu, dóna-li un lloc, dóna-li treball…) per a evolucionar fins a l’actual què poden fer les plantes per nosaltres. Per a això, es decideix personificar la planta (metafòricamente parlant) i fer-la formar part activa de la campanya, sent aquestes les que transmeten el missatge i descriuen els seus principals beneficis i virtuts per a cadascun dels casos.

En el primer cas, planta d’interior + lloc de treball, utilitzem el recurs BUSCO TREBALL, descrivint a manera de currículum les principals virtuts de l’ús de plantes d’interior en despatxos, oficines… En el segon cas, planta d’interior + llar, utilitzem el recurs BUSCO LLAR, descrivint la seva personalitat com si es tractés d’una possible companya de pis. Es tracta d’un concepte creatiu molt obert i que pot evolucionar com i cap a on vulguem segons la necessitat (busco un lloc, busco un motiu, busco companyia, busco treball, busco empresa, busco nuvi, busco casa, busco llar…)

La gràfica combina un missatge simpàtic aplicat d’una manera sòbria i professional amb la intenció d’aconseguir una major penetració i difusió cobrint així un major ventall de perfils.

Per al punt de venda es proposen elements de caràcter señalètic per a donar continuïtat a la campanya, per tant, considerem molt important que els empleats dels Centres de Jardineria estiguin ben informats i en sintonia amb els missatges de la campanya.

Elements que componen la campanya:

– Anuncis dominicals premsa (Edicions nacionals i Catalunya) Verda és Vida (on i o line)
– Articles redaccionals en revistes i dominicals
– Notes de premsa a les Agències de mitjans
– Bànners a la revista Verde es Vida, webs dels Centres de Jardineria associats, web AECJ, Facebook, Instagram…
– Punt de venda: Poster A2, Banderola en sostre, Adhesiu per sòl, Stickers, Roll-up i Plantes d’interior per a regalar (premsa i altres)

Detalls del projecte

Categories: